Mindent a Forma 1-ről
Mindent a Forma 1-ről

Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Lnkcsere
https://www.google.com/ping? sitemap=//forma1tortenet.gportal.hu/sitemap.xml My AMP Page

forma1tortenet

https://dollarnyero.blogspot.com

https://pipikerozella.blogspot.com

http://mihalyfogas-dollarnyero.blogspot.com

https://alternativenergiak.blogspot.com

//finescoop.gportal.hu ekszerteknosok

https://www.amazon.com/

http://11finn.blogspot.com

http://1ujrahasznosit.blogspot.com

 http://11otthon.blogspot.com

http://gyogyvi.blogspot.com

https://netespenzforrasok.blogspot.com/

 https://dollarnyero.blogspot.com/

https://pipikerozella.blogspot.com/

 http://mihalyfogas-dollarnyero.blogspot.com

/ https://alternativenergiak.blogspot.com/

 //havifix.gportal.hu //peptid.gportal.hu

A Google LLC amerikai, tőzsdén bejegyzett részvénytársaság, amit eredetileg zártkörűen működő társaságként alapítottak 1998-ban, és aminek a nevéhez fűződik a Google keresőmotor kifejlesztése és üzemeltetése. A Google központja a „Googleplexben” található, Kalifornia államban, Mountain View-ban. Wikipédia Elnök-vezérigazgató: Sundar Pichai (2015. okt. 2.–) Felkapott Alkalmazottak száma: 114,096 (Q3 2019) Alapítva: 1998. szeptember 4., Menlo Park, Kalifornia, Egyesült Államok Anyaszervezet: Alphabet Inc. (2015–) Leányvállalatok: YouTube, Google.org, Firebase, Dialogflow, TOVÁBBIAK Alapítók: Larry Page, Sergey Brin Fejlesztők: Google LLC Első verzió kiadásának dátuma: 2000. október 23. Google AnalyticsAdSense Google Search Console Google Tag Manager

http://biztospenzek.hupont.hu/

//aquarimus.gportal.hu/

//forma1tortenet.gportal.hu/

//sorozatszulejman.gportal.hu/

//ekszerteknos.gportal.hu/

//peptid.gportal.hu/

//lakashazcsere.gportal.hu/

//publiser.hu.gportal.hu/

 
szam

http://11finn.blogspot.com

 

 
Előkészületek és trükkök
 
 

F1 teszt - az előkészületek fontossága


Ahogy a versenyeken egyre újabb és újabb technológiát használnak a csapatok, a gyakorlások és tesztelések jelentősége egyre nagyobb. A hőskorban a tapasztalatok és a megérzések alapján készítették és tökéletesítették az autókat, viszonylag hosszú ideig használták a kialakított megoldásokat.

Napjainkban azonban az ipari technológiák fejlesztése olyan ütemben gyorsult fel, továbbá a verseny olyannyira kiélezett a csapatok között, hogy nem engedhetik meg maguknak, hogy akár csak egy olyan alkatrészt beépítsenek, ami nem volt előtte alapos tesztnek alávetve, majd a futam után ismét letesztelve.

A tesztelési munka meghatározó része a külső szemlélők számára szinte láthatatlan, a szélcsatornák és a fejlesztő részlegek szinte hermetikusan elzárt belsejében folyik a tökéletesítés. Mikor a fejlesztésnek e kapukon belüli szakasza véget ért, akkor próbálják csak ki az autót versenyző által vezetve, igazi pályán körözve. Ekkor derülhet ki először, hogy a fejlesztések mennyire voltak sikeresek - nagyon sokszor előfordult már, hogy ami a "papíron" tökéletesen működött, az a valóságban alig mutatott valamit. A pályákon való tesztelés az igazi helyszíne a fejlesztések végső tökéletesítésének, de ott derül ki az is, hogy esetleg el kell-e vetni az újítást. Itt kell meghatározni a végső beállításokat, összecsiszolni a különböző fejlesztéseket, hogy azok erősítsék egymást.

A csapatok tesztprogramja napjainkban a rengeteg fejlesztői munka mellett nagy kihívás a logisztikával szemben is. A nagyobb csapatok ma már külön tesztelő csoportot hoztak létre (logisztikával, szerelőkkel, tesztpilótákkal, stb.), akik a versenyen szereplő csoporttól függetlenül és többnyire önállóan végzik a munkájukat. A legtöbb csapat tesztpilótákat is alkalmaz, akik a teszteken szerzett tapasztalataikat megosztják a versenyzőkkel és a csapattal, így segítve a tökéletesítést. Azonban tudni kell, hogy a szabályok a tesztelési lehetőségeket folyamatosan csökkentik, ezért egyre nehezebb dolguk van a tesztcsapatoknak, hogy a tőlük elvárt eredményt tudják produkálni.

A szabályok szerint egyik csapat sem tesztelhet többet 30.000km-nél egy szezonban. Ezek a tesztek szervezettek (az FIA által), minden olyan csapat részt vehet rajta, amely befizette a részvételi díjat. A szervezett tesztek általában 3 naposak és Európa különböző pályáin zajlanak. Természetesen a csapatok időről időre szerveznek maguknak zárt kapus teszteléseket is, ahol a saját, akkor még titkos újdonságaikat próbálgatják. Az FIA a költségcsökkentési programja részeként a szezon közepén, a nyári időszakban egy hathetes teszttilalmat vezetett be, akkor egyetlen csapat sem végezhet semmilyen tesztet. Az intézkedés a kisebb csapatokra nehezedő folyamatos fejlesztési nyomást próbálja enyhíteni, hogy a nagyobb anyagi háttérrel rendelkező istállók ne kerülhessenek fejlesztési előnybe kizárólag a rendelkezésre álló források miatt. Ugyan ilyen hathetes teszttilalom van érvényben a szezon utolsó futama után is.

2007-ben kissé változtak a tesztekre vonatkozó szabályok, minden futam előtt a pénteki napon tesztelhetnek a csapatok, akár a versenyre nevezett két pilótán kívül tesztpilóták is körözhetnek a pályán (figyelembe kell viszont venniük, hogy egy gyakorláson maximum 2 autó közlekedhet). Mindkét pénteki szabadedzés időtartamát 90 percre növelték, valamint a versenyre nevezett pilóták ezen a napon nem kötelesek a versenyre benevezett motorral tesztelni, így ténylegesen tesztelhetnek, a meghibásodással járó motorcserétől nem kell tartaniuk.


 A Forma 1-es tükrök titkai


Amikor vizsgálgatni kezdünk egy Formula 1-es versenygépet, kevesünknek jut eszébe az, hogy a visszapillantó tükröket vegyük alaposabban szemügyre. A Kanadai Nagydíjon a Williams istálló esetében azonban bebizonyosodott, hogy ezek a kis alkotóelemek is roppant fontos és szerves részei az autónak. Egyrészről azért, mert ezen elemek segítségével kísérheti figyelemmel a mögöttes forgalmat a pilóta, másrészről pedig azért, mert -mint láthattuk- meghibásodás esetén ez a kis eszköz is képes hatalmas galibát okozni.

Az FW25-ös letörött tükre Montrealban
"Roppantul zavart, különösen akkor, amikor belógott a pilótafülkébe, és nekiütődött a kezemnek. Néha szemből ütődött a sisakomnak. Nem tudtam mi zajlik mögöttem, de a csapat szólt, amikor Fernando a vége felé megközelített. Nem aggódtam, mert korábban megelőztem és tudtam, hogy túl sok leszorítóerővel megy, így nincs esélye rá, hogy megelőzzön az egyeneseben." -mondta a Williams FW25-ös autójáról leszakadt tükörről a kolumbiai Juan Pablo Montoya. A tükör nem csak Montoya, hanem csapattársa, Ralf Schumacher autójáról is letörött. A második helyet megszerzett német pilótát is zavarta az össze-vissza himbálódzó alkaltrész. "Nagyon zavaró volt, mert néhányszor a sisakomnak ütődött, amikor fékeztem az első kanyarban." -mondta Ralf.

Természetesen a Formula 1-es autókra szerelt tükröknek is meg kell felelniük a Nemzetközi Automobil Szövetség szigorú előírásainak. A tükröző felületnek 150 milliméter szélesnek és 50 milliméter magasnak kell lennie. A tükröket a szövetség szabályainak értelmében úgy kell felszerelni az autókra, hogy a pilóták számára tökéletesen láthatóak legyenek. Ellenőrzését az FIA egyik technikai képviselője végzi, mégpedig úgy, hogy miközben a pilóta a fülkében ül, az autó mögé előre fixált távolságra elhelyezett tábláról kell leolvasnia egy szöveget.

A McLaren MP4/17D egyik tükre
A tükrök tervezéséért a csapatok aerodinamikusai a felelősek, hiszen ez a komponens a légáramlat szempontjából roppant fontos helyen található a karosszérián. Az autó tervezésekor nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a kasztnin hová helyezik a tükröket. A formának aerodinamikailag optimalizáltnak kell lennie. Előbb szoftveresen, aztán pedig a szélcsatornában vetik tesztelés alá. Fontos tényező a tükör tervezésekor a súly is, hiszen ez az elem viszonylag magasan található a karosszérián, és a tervezőknek ügyelniük kell az autó súlypontjának lehető legalacsonyabban tartására.

A súlycsökkentés miatt a vázat és a rögzítőszárat szénszálból készítik, míg a tükrözőfelület egy Perspex nevű anyagból készül, annak tartóssága és biztonsága miatt. Az egységet titániumból készült illesztéssel erősítik a karosszériára. A tükörnek bírnia kell a légáramlat és a motor miatt a karosszérián fellépő vibrációt is, ezért a rögzítés megtervezésekor ezt is figyelembe kell venniük a mérnököknek. A tükröző felület viszont szilárdan van rögzítve az egység vázához, hogy elkerüljék a tükrözött kép torzulását. A Kanadai Nagydíjon a Williams istálló esetében éppen az imént említett vibráció volt a ludas a tükrök kasztniról való leszakadásában. Patrick Head technikai igazgató 'diagnózisa' szerint az FIA által előírt, a tükrökbe szerelt mini-tévékamerák miatt megváltozott a vibráció, ami a rögzítőszárak töréséhez vezetett.

"Meg kell próbálnunk nem rászerelni a kamerát. A Nemzetközi Automobil Szövetség elvárja tőlünk, hogy alkalmanként ráerősítsük, de a kamera súlya miatt ez történik. Megváltoztatja a vibrációt, és az alján eltörik a rögzítés. Jobban oda kell erősítenünk." -mondta Head.
A versenyzők menet közben nem tudják pozícionálni a tükröket. Nehéz dolguk lenne, hiszen figyelmüket leköti a száguldás, és az is biztosra vehető, hogy vezetés közben idejük sem lenne efféle műveletek végrehajtására. Egy kis csavar segítségével a boxban viszont van lehetőség a tükrök pozíciójának állítására. A mérnökök előszezonbeli munkájának köszönhetően ezek az elemek az évad első futamára szinte mindig elnyerik tökéletes helyüket és beállításukat. A minden tekintetben speciálisnak mondható Monacoi Nagydíjon természetesen az év során más helyszíneken használt tükrök nem felelnek meg. A pilótáknak ugyanis tökéletes rálátást kell biztosítani az első kerekekre, hogy a roppant szűk városi pályán minél közelebb tudjanak menni a szalagkorláthoz. Egyes modelleken a tükrök valamelyest takarják a kerekeket, így az ilyen autókat versenyeztető csapatoknak nemcsak át kell helyezniük az egységet, hanem újra is kell tervezniük azt. Ugye említenünk sem kell, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség szigorú szabályainak megfelelően...

 

 
ok

Welcome to the mobile web


youtube csatotnam

instagram

https://0mediablogok.blogspot.com/

https://1vulkan.blogspot.com/

http://11finn.blogspot.com

https://hazunktajan.blogspot.com/ 

https://betegsegmegelozes.blogspot.com/ 

https://hovautazzunk.blogspot.com/ 

https://bulvarosmedia.blogspot.com/

 //havifix.gportal.hu //peptid.gportal.hu

//aquarimus.gportal.hu/

//forma1tortenet.gportal.hu/

//sorozatszulejman.gportal.hu/

//ekszerteknos.gportal.hu/

//peptid.gportal.hu/

//lakashazcsere.gportal.hu/

//publiser.hu.gportal.hu/

https://netespenzforrasok.

blogspot.com/

//aquarimus.gportal.hu/ 

//forma1tortenet.gportal.hu/

//sorozatszulejman.gportal.hu/ 

 
 

Top 10 Magyar Instagram Sztár

influencertoplista
 
1. Palvin Barbara          10 235 131
2. Dzsudzsák Balázs   1 002 916
3. Enji Night             668 949
4. Andy Csinger             555 827
5. Tóth Attila             513 090
6. Hódi Pamela             439 508
7. Varga Viktória             424 847
8. Edina Kulcsár             403 063
9. Istenes Bence             398 604
10. Bercsenyi Balazs     395 369
 
 

Top 10 Magyar Youtube Csatorna

 
 
1. VamosART Drawing 1630000
2. PamKutya         1150000
3. Videómánia         1130000
4. Peter Bence          892000
5. KerekMese          758000
6. Radics Peti          736000
7. TheVR                  685000
8. Barni.                  630000
9. luckeY                  628000
10. UNFIELD                  623000

 

 
partnerek
 

Tartalom


Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala ♥ nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta ♥ Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu