Mindent a Forma 1-ről
Mindent a Forma 1-ről

itt bármit hirdethetsz sokan kérdezitek hol hirdessek itt egy leirás http://biztospenzek.hupont.hu/ az oldalrol jött pár reff

Menü
 
Lnkcsere

https://dollarnyero.blogspot.com

https://pipikerozella.blogspot.com

http://mihalyfogas-dollarnyero.blogspot.com

https://alternativenergiak.blogspot.com

//finescoop.gportal.hu ekszerteknosok

https://www.amazon.com/

http://11finn.blogspot.com

http://1ujrahasznosit.blogspot.com

 http://11otthon.blogspot.com

http://gyogyvi.blogspot.com

https://netespenzforrasok.blogspot.com/

 https://dollarnyero.blogspot.com/

https://pipikerozella.blogspot.com/

 http://mihalyfogas-dollarnyero.blogspot.com

/ https://alternativenergiak.blogspot.com/

 //havifix.gportal.hu //peptid.gportal.hu

http://biztospenzek.hupont.hu/

//aquarimus.gportal.hu/

//forma1tortenet.gportal.hu/

//sorozatszulejman.gportal.hu/

//ekszerteknos.gportal.hu/

//peptid.gportal.hu/

//lakashazcsere.gportal.hu/

//publiser.hu.gportal.hu/

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
szam

http://11finn.blogspot.com

 

 
F1 motorok
 
 

 Forma 1-es motorok


A globalizáció fokozódásával párhuzamban a Formula 1-ben is erősödik az a tendencia, hogy a világ nagy autó, és motorgyártói képviseltetik magukat a száguldó cirkuszban, hogy megőrizzék piaci pozíciójukat. Ezzel magyarázható hogy a kezdetektől jelen levő Ferrarihoz az évek során csatlakozott a Honda, a Renault, a BMW, Toyota, és a Mercedes.

Egy modern Formula 1-es motor felső teljesítményhatára valahol 800-900 lóerő között mozog, a főtengely percenkénti fordulatszáma pedig meghaladhatja a 18 000-et. Másképpen fogalmazva a főtengely 300-at fordul percenként. Ez a brutális teljesítmény már a régi turbo motorok teljesítményét idézi, felső fordulatszámuk pedig jóval fölöttük van. Mindez az egyre nagyobb összegeket felemésztő kutatólaboratóriumok, és a szakterületükön elmélyülő kutatók erőfeszítései mellett annak is köszönhető, hogy a fejlesztés során a gyártók külön részlegeket foglalkoztatnak a minél nagyobb szilárdságú, és minél könnyebb anyagok, ötvözetek kifejlesztésére.

Anyagias motorvilág
A Formula 1-es motorokhoz szükséges anyagok túlnyomórészt fémek-kiválasztásakor a mérnökök három fő szempontot vesznek figyelembe: az alacsony tömeget, az anyag szerkezeti szilárdságát, és az elvégzendő feladatra való fizikai alkalmasságát (kis hőtágulás, jó hővezetés, merevség stb.). A legkedveltebb alkotóelemek az alumínium, magnézium, a titán, és a különféle acélötvözetek. Korábban nagy előszeretettel használták a beríliumot is ( főként az Ilmor műhely által készített Mercedes motorokban), ám a motor működése közben, magas hőfokon keletkező mérgező gázok miatt 2001-től betiltották ennek az anyagnak az alkalmazását. Az alumínium sajátságos merevsége miatt a hajtómű legáltalánosabb alkotóeleme, ebből készül a hengerblokk, a hengerfejek, és általában maguk a szelepek is, utóbbiak egy nemrégiben felfedezett fém-mátrix kompozit öntvény felhasználásával. Az alumínium alkalmazása mellett szól az is, hogy kiválóan vezeti ki a hőt a motorburkolat alól, ami üzemi körülmények között akár 850-900 Celsius fokot is jelenthet! A magnézium még az alumíniumnál is könnyebb fém, de kevésbé szilárd, ezért leginkább a vezérműtengely borításához használják. A főtengely, és a szelepek közötti összekötő rudak, valamint a szelepsor egyes alkatrészei méregdrága titániumból készülnek. A titán ugyan fajsúlyosabb az alumíniumnál, ám anyagszerkezete sokkal keményebb, szilárdabb. Az olyan hatalmas energiákat termelő, és vezető alkatrészeket, mint a főtengely, különféle acélötvözetekből készítik.

Felmerülhet még a szintén könnyűségükről, és szilárdságukról ismeretes szénszálas anyagok felhasználásának lehetősége is, amivel a karosszéria készítők előszeretettel dolgoznak, de ez az anyag a modern F1-es autókban elenyésző mennyiségben (általában csak a motorburkolatban) furdul elő. A Honda még a turbo korszakban kezdte alkalmazni a kiváló hőszigetelőként ismert kerámia alkatrészeket, amelyeket nem mellőznek a ma használatos erőművükben sem. Nagy hátránya viszont hogy rendkívül törékeny, és éppen ez akadályozza széleskörű elterjedését. Kerámiából készítik például a kipufogó csövek rögzítő elemeit, sőt a forró gázok hengerfejre áramlásának megakadályozására a Honda, a BMW, és a Ferrari a kipufogócső teljes motortérbe eső részét bevonja ezzel az anyaggal. Egyébként maguk a kipufogócsövek is elérték már a repüléstechnika szintjét, hiszen egy inkonel nevű, nikkelből, cinkből, és krómból álló ötvözetből készülnek. A mára már minden autó hűtőborításának hátsó részén végződő kipufogók súlya szintén igen alacsony, ugyanakkor deformálódás nélkül képesek kiállni a rajtuk kiáramló 850 fokos hőt.

Egy gépezet lelkivilága
Amennyiben a megfelelő anyagok a helyükre kerültek, és a prototípusok túlesnek a nemritkán 24 órás non-stop teszten, kezdődhet a motorok sorozatgyártása. A Mclaren mercedes 24-27 hajtóművet használ fel egy-egy évad során , ami ha a teszteléseken használt motorokat nem számítjuk - azt jelenti, hogy egy-egy versenyautó 10-11 versenymotorral húz ki egy idényt. Egy motornak két versenyt kell kibírnia, de műszaki hibák is adódhatnak.

Egy Forma 1-es motor 100 kilóméteren akár 70 liter üzemanyagot is elfogyaszt, ez mégsem írható a mérnökök hanyagságának számlájára, sokkal inkább a kiélezett versenyhelyzet következménye. A mérnökök azért dolgoznak, azért analizálják megállás nélkül a papírra nyomtatott teljesítmény görbéket, hogy rájöjjenek, miként csökkenthetik minimálisra az utánégetést, a motor vibrációját, ugyanakkor hogyan növelhetik a tartósságát. Tovább növekedett az üzemanyag - takarékos motorok fontossága az elektronikus segédeszközök (kipörgésgátló) bevezetése óta. Ezek a rendszerek a hengerekben lezajló égési folyamatok ( gyújtás) befolyásolásával próbálják kiegyenlíteni az első és a hátsó kerekek fordulatszáma között fellépő különbséget, azaz gyakorlatilag néhány tizedmásodpercre leállítják egy-egy henger működését. Hasonló elven működik a boxutcai sebességhatár betartását felügyelő úgynevezett limiter is. A folyamat gerjeszti az utánégetést, így növeli a fogyasztást. Ennek megakadályozására találták ki, azt a másik elektronikai rendszert, amely közben lezárja a gyújtást, hogy mégis megspóroljon valamennyi üzemanyagot. Takarékosság szempontjából egyébként a Mercedes, és a Honda élenjárók.

 
ok

https://www.baidu.com/

 

 

https://dollarnyero.blogspot.com

https://pipikerozella.blogspot.com

http://mihalyfogas-dollarnyero.blogspot.com

https://alternativenergiak.blogspot.com

//finescoop.gportal.hu ekszerteknosok

https://www.amazon.com/

http://11finn.blogspot.com

http://1ujrahasznosit.blogspot.com

 http://11otthon.blogspot.com

http://gyogyvi.blogspot.com

https://netespenzforrasok.blogspot.com/

 https://dollarnyero.blogspot.com/

https://pipikerozella.blogspot.com/

 http://mihalyfogas-dollarnyero.blogspot.com

/ https://alternativenergiak.blogspot.com/

 //havifix.gportal.hu //peptid.gportal.hu

http://biztospenzek.hupont.hu/

//aquarimus.gportal.hu/

//forma1tortenet.gportal.hu/

//sorozatszulejman.gportal.hu/

//ekszerteknos.gportal.hu/

//peptid.gportal.hu/

//lakashazcsere.gportal.hu/

//publiser.hu.gportal.hu/

 

SEO Stats powered by MyPagerank.Net Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net Msn bot last visit powered by MyPagerank.Net

 
partnerek
 

Tartalom


Angolturi Lerakat - Angol használtruha kereskedés. Gyerek és felnõtt ruhák már 350.-Ft/kg-tól Gyors kiszállítás    *****    Ismerd meg és nézd meg a norvég SKAM címû sorozatot és 7 további remake sorozatát! Naponta friss hírek! SKAM - SKAM    *****    KÖLTÖZÉS - www.kitfitbefit.hu- Fitness - Életmód - Cikkek- www.kitfitbefit.hu - www.kitfitbefit.hu - www. kitfitbefit.hu    *****    Ismerd meg és nézd meg a norvég SKAM címû sorozatot és 7 további remake sorozatát! Naponta friss hírek! SKAM - SKAM    *****    Suzanne Collins - Énekesmadarak és kígyók balladája Gyere nézz be! #ÉhezõkViadala #Read&Speak Blog #GyereNézzBe    *****    Mistfall egy csodálatos hely amely elvarázsol játék közben!    *****    Mistfall egy gyönyörû hely amely elvarázsol játék közben!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek bele kell néznie. Rendeld meg a képleted én segítek értelmezni amit látsz!    *****    Hamarosan megjelenik a Csókfülke címû film második része. Premier: 2020 július 24. Ne maradj le semmilyen információról!    *****    Silhouette in the Darkness - Reménykedni valamiben, majd elveszíteni: az jobban fáj, mintha semmit sem reméltél volna.    *****    Enigma Disease ⊱ Egy háborút már önmagában vívni is nehéz; s megmenteni mindenkit? Tudd: nem lehet...    *****    Horoszkóp megrendelések, asztrológiai és ezoterikus olvasmányok, szoftverek, letöltések. Szeretettel várlak az oldalon!!    *****    Részletes személyiség és sors analízis,3 év elõrejelzéssel + ajándék névmisztikai elemzés júliusban. Rendeld meg most!!!    *****    Szeretnél egy nagyon részletes születési horoszkópot, 3 év elõrejelzéssel, vagy egy párkapcsolati elemzést? Rendeld meg!    *****    Hozd létre a saját Istenedet és légy az Univerzum Ura! Várunk!    *****    IG: @dalszovegforditasok | DALSZÖVEGFORDÍTÁSOK | IG: @dalszovegforditasok | DALSZÖVEGFORDÍTÁSOK | @dalszovegforditasok    *****    Angolturi Lerakat - Angol használtruha kereskedés. Gyerek és felnõtt ruhák már 350.-Ft/kg-tól Gyors kiszállítás    *****    Egy horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, én segítek értelmezni amit látsz, de a döntés a tiéd!    *****    Születési horoszkóp, elõrejelzés, gyermektervezés,párkapcsolati elemzés,biotérkép készítés diplomás asztrológustól.Itt!    *****    Részletes személyiség és sors analízis diplomás asztrológustól,szóban és írásban, nagyon kedvezõ áron.Ne hagyd ki! Katt!